الأحد، 15 مارس 2009

النظريه الفابيوسيه



طبعا مش هقولكوا على حالتى المعدنيه الكام يوم اللى فاتوا
ما فيش بعد كدة
حاجه جامدة جدااااا
زى الزفت

3 اخبار انما ايه , موووووووز مووووز موز , على رأى المذيع الثقيل اياة .....

الاخبر الاولانى بتاع اقاله الدكتور ابو زيد وزير الميه , طبعا حاجه منتظرة , انا اساسا استغربت لانى كنت فاكر انه اتغير من زمان , ولما سمعت الخبر قولت ياخراااااااشى !!!!! لهوة لسه موجود فى الوظارة لغايه دلوقتى؟؟!!
ايه , زاغت عنه الابصار الكام سنه دول ؟؟؟ ولا كان لابس طاقيه الاخفا ؟؟!!!

عمى ابو زيد باشا , احب اقولك الف الف مبروك , على خروجك بالسلامه , لانك مايشرفكش انك تكون عضو فى مشيخه المنصر دى , واحمد ربنا عشرتلاف مرة واعمل عمرتين وعقيقه ان ربنا تاب عليك , وانضم لباقى اللسته بتاعه حسب الله الكفراوى واللى قبله واللى قبله , لحد احمد رشدى ( فاكرينه ؟؟ ) .....

يلا , الف مبروك ....
_____________________________

الخير التانى بتاع الحكم اللولبى الحلزونى للقاضى المطأطأ المخربش اللى ماسك قضيه الخنزير ممدوح اسماعيل .
سبع سنين حبسسسسسسسسسسسسسس
ياااااااااااااااااااااااااكربنطس...
على رأى نوارة , يبقى كدة الجته واقفه عليه بيومين الا ربع
ياااااااااااااااسلام سلم الكنكه بتتكلم
على كدة بقى مجدى احمد حسين اللى اخد سنتين , كأنه قتل تلتميت نفر وشويه !!!!!!!
بجد بجد , يابلاش
لا وقال ايه باعتين للانتر بووووووول , علشان يقبض عليه
ههههههههههههههههههههههه
لا وايه راحوا يقبضوا على باقى المتهمين ملقيوش ولا واحد فيهم
واحد راحوله بتوع تنفيذ الاحكام فى شقته اللى فى مصر الجديدة لقيوها خاويه على عروشها
والتانى اللى فى اكتوبر شرحه
الوحيد اللى اتمسك كان الراجل اللى انطس ست اشهر

طب يا عم كنت شغل الطاسه انت كمان , كان زمانك خارج من صاله كبار الاشرار ...

فعلا , انا كل يوم بتأكد من نظريه تبنيتها من زمان
ان البلد دى مافيهاش حاجه اسمها قانون ولا يحزنون , وكل اللى كان فاكر ان القانون هيجيبله حقه يبقى حماااااارون كبيييييرون واهبلون

ملحوظه : القانون اله وتريه ظهرت فى العصر العباسى وتتكون من 78 وتر لكل ثلاث اوتار منها درجه صوتيه واحدة .....

فياريت الجماعه بتوع ماكنه القوانين اللى عايزين يعملوا قانون لاى حاجه فى كل حاجه , وفاكرين ان كل مشكله فى البلد علاجها قانون جديد , يااااار يت يهمدوا ويكنوا ويركنوا فى حته ناشفه ....

اللى زى الخنزير ممدوح اسماعيل دة حله وعلاجه فى حاجه واحدة بس
انا عايز اسأل سؤال , هو مش اغلب الناس اللى ماتت دى اهاليها صعايدة ؟؟؟؟؟
مش عندكو حاجه اسمها تار باين؟؟؟؟؟
طيب , بسيطه , حلها واحد يطلعله لندن ويحش رقبته هناك , بس كدة
وانا اعرف ان فى ناس كتير شافته هناك يعنى الوصول اليه سهل
ولا حرام ؟؟!!!

ولا شاطرين نقعد نقتل فى بعض عشرين سنه بسبب بهيمه بتاعه عليوة اكلت من البرسيم بتاع هريدى ؟؟؟؟

ولا المصرى بس فالح يقتل اخوة علشان عشرين جنيه بدم بارد , ولما حد من اعضاء ( المغارة ) يقتل عيلته كلها يقعد يولول زى النسوان ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اسد على وعلى النظام نعامة
مش كدة برضه ؟؟؟؟
وياريت بقى البهوات بتوع الصحافه اللى طلعوا يجعروا المرة اللى فاتت لما اهالى الضحايا قالوا انهم هيقتلوة
البهوات اللى قعدوا يقولوا فوضى وعنف وارهاب وتخلف ومش عارف ايه
طب يا بهوات يا محترمين ( يا شرفاء ) ليه مسمعناش حس كلب فيكم لما راجل غلبان بتقتل على يد انسان كافر ميعرفش ربنا اسمه ظابط شرطه , بتسكتوا كلكم ساعتها ليه ؟؟؟؟؟
يا جماعه
يا اهالى الضحايا
طالما اولى الامر شالوا اديهم من الموضوع , ووقفوا فى صف الظالم , يبقى ملهاش غير حل واحد
اقتلوا ممدوح اسماعيل , ربنا يباركلكم ويثيبكم كمان , ولكم فى القصاص حياة يا اولى الالباب....
اقتلوة علشان باقى اللصوص امثاله اللى معتقدين انهم هيسرقوا البلد ويتنعموا بالغنيمه فى لندن وكندا وسويسرا , يعرفوا انهم مش هيتسابوا....

وسيبكم بقى من شغل منه لله وحسبنا الله ونعم الوكيل
الكلام دة تقوله مراتتكم وهن قاعدين فى البيت
ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم ...
يا اما كدة
يا اما تسكتوا خالص وتستنوا دوركم فى المفرمه , او اقعدوا دوروا فى ساقيه الوهم بتاع القانون والمحامين والنقض والاستئناف , وابقوا تعالوا تفوا على قبرى ....

بجد بجد , دمى اتحرق لما شفتكم قاعدين تزغرطوا وتهللوا من الفرحه لما الحكم اتنطق
المنظر دة عبرت عنه الاستاذة نجلاء بدير فى مقالها كأحسن ما يمكن ....
بجد فعلا , الشعب المصرى دة ظاهرة غريبه
المواطن المصرى كائن انوى اخطبوطى نادر الوجود ....
هوة اللى بيحصل فينا دة من شويه
فعلا والله , ربنا مش بيظلم حد , ومن اعمالكم سلط عليكم

وكله كوم , والمذيع الغتيت اللى اسمه وائل الابراشى دة كوم , بجد اغتت كائن حى شفته فى حياتى
يخرب بيت برودك يا اخى , ويخرب بيت ابو اللى عملك مذيع
جاى النهاردة يقولك قال ايه , اللى ارتكبوا الجريمه بتاع العبارة دى المفروض يبكوا من الندم ويحطوا نفسهم فى القفص ويقولوا حاكمونى
ياااااااااااااااااااااااااسلام
انت حمان ياحمان
يخرب بيت ابو استفزازك يا جدع
انت بتكلم مين يا جدع انت ؟؟؟!!!!!!
دول ؟؟؟
يبكوا ؟؟؟؟
ليه
بامارة ايه
هو حضرتك طالع من فيلم ابيض واسود , من افلام حسين صدقى القديمه ؟؟؟؟؟
اووووووووووووووففففففففففففففففففففففففففف


الخلاصه
على رأى المثل القبيح :
اللى يعرى .... ميشتكيش من كتر ........
_________________________________

الخبر التالت والالذ , ان عمارة اثريه فى وسط البلد اتحرقت , والناس قاعدة تتفرج على ماتش الزمالك!!!!!!
عمارة عملها الخديوى اسماعيل من 150 سنه , بتتحرق بسبب مجموعه حراميه عايزين يهدوا عمارات وسط البلد القديمه ويبنوا مكانها ابراج , والناس ولا هيه هنا

الله يلعن ابو الكورة
واللى بيصرف على الكورة
وابو اتحاد الزفت الكورة
.... هو انتوا هتاكلوا كورة؟؟؟
هتلبسوا كورة ؟؟؟؟
هتصرفوا وتعيشوا وتسكنوا كورة ؟؟؟؟؟؟
هتدرسوا بدل التاريخ كورة ؟؟؟؟؟؟؟
طيب , يا اساتذة فيه شيخ منصر محترم عايز يشترى عمارات وسط البلد القديمه برخص التراب من ملاكها , وبعدين يطبخ قانون جديد يطرد على اساسه السكان منها , وبعدين يطربقها ويبنى مكانها ابراج وفنادق...
وطبعا الكلام دة هيسرى على باقى سكان الايجارات القديمه

ها , انبستطوا ؟؟؟؟؟؟
بكرة الهرم يتحرق بماس كهربائى
ومحطه مصر بعقب سيجارة
والله ما بعيدة

وابقوا حطوا مكانها كور صغيرة
علشان تكبر وتخلف استاد كبييييييير
يلعن ابو البني ادم اللى عقله تحت رجليه ..............