الجمعة، 9 يوليو، 2010

خلف الاسوار


المشهد الاول

يظهر على الشاشه مبنى الاذاعه , حجرة البث المباشر

بقف رجل خلف ميكروفون ضخم حاملا ورقه فى يدة , ثم يقول وهو ينتحب :

بنى وطنى

فقد حزب الرداله الاحرار

رجلا,,,,

من اعززززز الرجال

رجلا

من اغغغغغغغلى الرجال


بينما يظهر فى خلفيه المشهد صوت امين عام الحزب وهو يبكى بوضوح
ثم تظهر صورة مهندس مصرى وهو يرتدى البيجامه الزرق... اقصد الحرير قابعا خلف قضبان ذهبيه ضخمه .....
_____





والله اتجوزت يامحمد


الف مبروك ياعم


بس بجد بجد


فرحان فيك جدااااااااا


بما انى انسان سادى


اتلذذ بتعذيب الاخرين


فاكيد يعنى


ومن المنتكى


انك لما تتجوز


هفرح فيك


وابوس ايدى شعر ودقن


واحمد ربنا على النعمه اللى انا فيها



---


معلش


انا عارف انى رخم وغلس ورزل


حاجه مش جديدة عليه


واسسسف جداااا انى محضرتش الفرح


بس بجد كان عندى شغل ومكانش ينفع اخد اجازة او حتى ازوغ


الدنيا متدربكه على الاخر


دا بالاضافه انى فى الكام يوم اللى فاتوا دول بتخانق بمعدل من خناقتين الى تلاته يوميا


دا طبعا ان دل فانما يدل على معدل الاسترخاء العالى اللى انا فيه


اخرهم واحد مستفز لدرجه ان ايدى نزعت غطاء الطاعه لعقلى ونقضت البيعه لجهازى العصبى وتكورت واندفعت فى اتجاة مناخير البيه دة


الا ان قوات الامن المركزى الخاصه بالجهاز العصبى نجحت فى السيطرة على الموقف فى اخر لحظه وتغيير مسارها لتصطدم بجسم صلب بدلا من مناخير الافندى اياة


اينعم انا اتعورت بس مش مشكله





انا ايه اللى دخلنى فى القصص دى


اة


المهم


بقولك انا اسف ومتزعلش منى وانت عارف يعنى انى واخد شهادة معامله اتفال وليس على المجنون حرج


كما انى حاصل على فتوى شرعيه ماضى عليها اتنين سباكين وكهربائى سلسيون انى مرفوع عنى التكليف وفاقد للاهليه ...





خلاص موش زعلان ؟


ياسلااااااااام انا برضه قلت كدة





اجى للطلبات بقى


مش هوصيك اول ولد


طبعا عارف هتسميه ايه


شاااااطر


احمد سعيد طبعا


ومش هوصيك


عاوزة مجنون زيى كدة


وانا مجهزله كافه الشهادات من دلوقت





ايوة طبعا


عارف ردك كويس


هو نفس رد كل اصحابى الاناتيخ لما اتجوزوا وطلبت منهم نفس الطلب دة


واللى مش هقوله طبعا ( الرد ) علشان الرقابه


D:








بس ملحوقه


مسيرى ازورك فى يوم


واجيبلك معايا ( الزيارة ) والمكونه من


- عدد واحد سبت خوص يحتوى على كلا مما يلى :


عدد اتنين دكر بط رجله مربوطه بقماشه


عدد تسع بيضات مدفونين فى الردة


عدد 12رغيف عيش مرحرح


عدد واحد زلعه مش من العيار التقيل مرفق معها قناع واقى من الغازات السامه


عيش وحيلاوة من بتاع ( الواد عان عندة حق )





ومعلش يابنى


كلنا لها

مبروك يامعلم





:)